2017. október 28., szombat

A KERESZTEZETT - 5 - Szemtől szemben


Amióta megláttam a szülői háznál azt az embert, gyakrabban tettem arra kitérőt. Felfigyeltem kisebb változásokra. A terasz ajtó be lett üvegezve, a sok sárga szalag eltűnt. A ház körüli füves terület gondosan le volt nyírva. A fekete Opel Astra pedig ott állt a ház mellett.
Itt van! Most is itt van! – álltam az erdő szélén, inaim megfeszültek. Mentem is volna meg nem is. Felpörgött a pulzusom a kíváncsiságtól.
Mik a változás okai, mit keres ez az ember megint a régi otthonomban?!
Leszegett fejjel, hegyezve a füleim lassú puha léptekkel elindultam a ház felé. Friss festés szaga, töltötte be az orrom. A falhoz érve, szorosan oda lapultam araszoltam a hang irányába. A férfi fütyörészett. Feldühített, milyen otthonosan mozgott ott, ahol én is éltem, ahol boldog voltam, ahonnan menekülnöm kellett és azt sem tudtam, hogy miért.
Úgy éreztem jogtalanul betolakodott egykori otthonomba.
Óvatosan toltam ki a fejem a fal mögül, bekukucskáltam a teraszajtó üvege mögül.
Rend volt a nappaliban, tisztaság. A felborogatott bútorok a helyükön. A férfi a kandalló feletti párkányt törölgette, pakolászott rajta. A falon valami bekeretezett papír, nem is egy. A formájuk ismerős volt. Hasonlók lógtak apám dolgozószobájának falán is.
Valami tudós, kutató féle?! – nem vett észre, ahogy hátat fordított és én besurrantam a nyitott teraszajtón. A hatalmas fotel takarásába lapultam.
Hallottam, ahogy kiment a nappaliból. Várakoztam. Még jó hogy fütyörészett, tudtam merre lehet. Közel, vagy távol. A ház falai viszont megnehezítették rejtőzködésemet. Nem tudhattam mikor toppan elém. Ez nem az erdő volt, nem a bokrok, aminek ágai eltakartak, de én átláttam rajtuk. Minden idegszálam megfeszült, ahogy kúszva az ajtóig csúsztam. Óvatosan emelkedtem négy lábra, kidugtam a folyosóra a fejem, miután füleltem és bele szagoltam a levegőbe.
Sült hús. Remek! – az illatával tele szaladt az orrom, de még a torkomban is éreztem. Összeszaladt a számban a nyál. Ez most rosszkor jött.
Forgattam a fejem, figyelmem kiéleződött. A folyosón semmi mozgást nem láttam. Már nem fütyörészett. A sercegő zsír hangja pattogott a fülemben, a finom illat pedig teljesen eltompította szaglásom.
Hol lehet? – kezdett felkúszni az adrenalin szintem, zubogott a fülem, egyre erősebben éreztem, hogy veri a szívem a mellkasom. Megéreztem a szagát, de azzal egy időben már meg is szólalt.
– Nocsak, nocsak! – a hátam mögül duruzsoló hangra megpördültem.
Morogva mutattam ki szemfogaim. Az ijedtség szikrányi szagát nem éreztem rajta, és nem csak a sült hús miatt. Láthatóan és határozottan nem félt. Nem tett semmi hirtelen mozdulatot, kicsit félre nézett, nem egyenesen a szemembe. Kezében egy nagyobb tálat tartott, a frissen elkészült hús párolgott rajta, aminek az illata most csapdába csalt.
Nagyon lassan négykézlábra ereszkedett. Ugyanilyen mozdulattal óvatosan felém mutatta a tálat.
– Finom, igaz? – ő is beleszagolt a levegőbe: – Kérsz belőle?
Még mindig morogtam. Nem hátráltam, az állkapcsom, az inaim megfeszültek, támadásra készen.
Letette a tálat a földre, lassan csúsztatta a padlón felém, ő maga pedig hátrább araszolt.
Rosszal kezdtél! Ez nálam nem válik be! – dühösen lendültem, mancsommal a tálra csaptam, ami a frissen festett falhoz csapódva darabokra tört, a hús meg pörögve csúszott tovább a szintén frissen mázolt padlózaton.
Tekintetével követte a sültet, mélyet sóhajtva ült a sarkára.
– Elég lett volna, egy köszönöm nem kérek – fújta – Én azért ettem volna belőle. – Óvatosan újra négykézlábra ereszkedett, lassan nyúlt a húsért. – Megengeded?
Újra morogva húztam fel az ajkaim a fogamról, felvettem az előbbi pózomat, tekintetem az övébe fúrtam.
Nem pánikol. Nem ellenséges. Ki ez? – agyamban cikáztak a gondolatok: – Egy ember. Egy hétköznapi ember, aki beköltözik ide. Ennyi év után! Szembe találja magát egy ellenségesen, bizalmatlanul viselkedő farkassal és nem fél, nem esik nekem, hogy minimum kizavarjon a lakásból.
– Szólj, ha meggondoltad magad, mielőtt mindet megeszem – mondta, ahogy felvette a húst, s lassan leült, hátát a falnak vetette aztán hozzá fogott enni.
Néztem. Abbahagytam a vicsorgást, de a morgást nem. Én is leültem. Nem tudom meddig figyelhettem, ahogyan evett. Akaratlanul nyaltam végig a pofám.
Igennek vette ezt a mozdulatomat. Tört belőle, és felém csúsztatta a húsdarabot. Ahogy tekintetünk találkozott halvány mosoly jelent meg a szája sarkában.
„– Nem győztél! Ne vigyorogj! Csak éhes vagyok.” – morogtam magamban, mancsom a kapott élelemre tettem. Fel-felsandítottam vendéglátómra, és hozzá fogtam elfogyasztani a zamatos csemegét.
„– Ezzel még nem kenyereztél le, hogy beköltözhess az otthonomba!”
– Lehetnénk barátok is – szólalt meg.
„– Na persze! Ahogy te azt elképzeled! Örülj, hogy nem szaggatlak szét!”
– Be is mutatkozhatnánk – vigyorgott felém –, ha már megosztom veled a kajám.
Megálltam, a szemébe néztem.
„– Ne erőlködj, nem barátkozni jöttem. Milyen szórakoztató, hogy én értem minden szavad, és te erről mit sem sejtesz.” – izmaimban éreztem, hogy cinikusan vigyorra húztam a szám. Még a szemem is keskenyebbre húzódott.
– Bryan Dunken – mutatkozott be, s mintha kezet akarna velem fogni felém nyújtotta nyitott tenyerét. – Dr. Bryan Dunken.
Mellen vágott a neve.
Bryan! Engem is így hívtak. – tekintetem a keze és a szeme között járt.
„– Na, lássuk ki vagy!” – megindultam, kikerültem de szándékosan úgy, hogy azért löktem rajta az oldalammal.
– Rendben. Ahogy akarod. – tenyerével végigsimított a feje tetején, copfját szorosabbra húzta. Lemondóan fújt, ahogy könnyedén talpra ugrott és követett.
– Ez a konyha!
„– Tudom! Ez az én otthonom volt!” – mordultam hátra a gondolataim mellé.
– Fenn van a háló – folytatta a nappaliba érve.
Akaratlanul az emeletre vezető lépcső felé néztem. Abban a pillanatban meg is dermedtem. Megcsapott a döbbenet szaga. Meglepődött, ahogy reagáltam a szavaira.
A fenébe is! – dühös lettem magamra, az ordító hibáért, amit elkövettem. Elárultam magam, hogy értem mit mond, azzal, hogy abba az irányba néztem, amiről csupán beszélt. Összeszorítottam az állkapcsom. Szándékosan nem néztem rá. Tekintetem inkább körbejárattam a nappali falán, mintha az előbb csak véletlenül néztem volna az általa említett irányba. Vártam a következő reakcióját, sikerült-e ugyan eloszlatnom felmerült gyanúját, hogy értem, amit mond.
Kínos percek teltek el, mire gondolatait rendezte. Megköszörülte torkát.
– Ott pedig a rendelőm van. – apám egykori dolgozószobája felé lódította kezét.
Szándékosan nem mozdultam. Leültem, néztem rá, aztán újra körbe.
– Nem vagy kíváncsi a rendelőmre? – próbálkozott újra. Tudtam, hogy tesztelni akar. Én tovább játszottam az állatot, aki nem értheti mit is beszél. Nagyon nehéz volt, mert közben majd kifúrta a kíváncsiság az oldalamat. Topogtam mellső lábaimmal, lehasaltam, pislogtam körbe.
Az ajtóhoz lépett, tenyerével kintebb tárta.
– A rendelőm – ismételte, a mozdulattal beinvitálva.
„– Na, jó. Így talán már egy állatnak is egyértelmű.” – Felálltam és beballagtam az ajtón.
Állatorvos! – jött a felismerés azonnal. Nem először találkoztam hasonlóan berendezett helyiséggel. Deniset vittük ilyen helyre. Oltásra, és mikor egyszer összeverekedett egy farkassal.
„– Rendben. Nem téplek szét. De puszipajtások akkor sem leszünk.” – Prüszkölve fújtam egyet és kifordultam a rendelőből.
Hol lehetnek most apám iratai, munkái? Hová tehette őket? – tódult a sok kérdés a fejembe: – Lehet mégis haverkodnom kéne vele, hogy többször szét tudjak nézni a lakásban?
Meghallottam Luna hívó hangját. Mennem kellett. Cinkosommá vált a múltam nyomozásában. Falazott nekem. Neki lódultam, kisiklottam a teraszajtón s magam mögött hagytam egykori otthonom.
Bryannak hívják! Állatorvos! – lüktetett az agyamba. Nem tudtam eldönteni, hogy mindez csupán merő véletlen, vagy jelentőséggel bírnak.
Luna az erdő szélétől kicsit bentebb várt. Ahogy odaértem, pofáját az enyémhez dörgölte.
„– Nem bántott? Jól vagy?”
„– Nem. Nem bántott. Enni adott. Haverkodni akart.”
Luna ijedten meredt rám.
„– Ugye nem akarod őt szolgálni?!”
„– Nem. Persze, hogy nem!” – végignyaldostam a szája szélét, hogy szavaimnak nyomatékot adjak, megnyugtassam: „– Ő fog nekem szolgálni! Ha azt hiszi, elfogadom a barátságát, akkor szabadon járhatok kelhetek odabenn!”
„– Vele fogsz élni?” – a kölyök alfanőstény szeme még jobban kikerekedett, hátrább húzódott.
„– Dehogy fogok Luna! Csak benézek, néha ha őrjáratozok.” – Mellé léptem, hozzá simítottam az oldalam. Belém fúrta a fejét, az állam alá nyomta. A fejéhez dörgöltem a pofám, kaptam az alkalmon és hagytam, hogy vigyenek az érzéseim. Húztam le végig a marján, ő csúszott alám, fészkelődött.
Aztán észbe kaptam. Hátráltam pár lépést. Fújtattam, ahogy felgyorsult pulzusomat kezdtem rendezni.
„– Ha Yaír széttép, nem tudok az alfád lenni”
„– Kedvel téged.” – pajkos mosollyal a szája szegletében, nézett hátra, rám: „– Tudom! Hallottam mikor Dunkkal rólad beszéltek.”
„– Rólam?”
„– Dunk azt mondta alfa vagy. Yaír pedig azt, hogy tudja!”
„– Nem akarok az apáddal megküzdeni. Tisztelem!”
Luna szembe fordult velem, pofáját végighúzta az enyémen, megnyalta a szám szélét.
„– Nem is kell. Kiválunk. Saját falkánk lehet Bred! Erre az apám is büszke lenne, hidd el.”
Ez igaz. – agyamban cikáztak a gondolatok. Pillanatok leforgása alatt elkezdtem a jövőm tervezni.
Megtudhatom, ki vagyok. Olyan alfanősténnyel az oldalamon lehet saját falkám, aki a tökéletes társam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése